Kihagyás

A Leírás-Megkülönböztetés Hurok

Becsült idő: 30 - 60 perc

Mit fogsz tanulni

A lecke végére képes leszel:

  • Alkalmazni a Leírás és Megkülönböztetés készségeket egy valós projekten
  • Részt venni produktív Leírás-Megkülönböztetés visszacsatolási hurkokban
  • Olyan eredményeket létrehozni ember-MI együttműködéssel, amelyek meghaladják azt, amit bármelyikük egyedül elérhetne

Gyakorlatok

Gyakorlat: Projekt Végrehajtás Leírás-Megkülönböztetés Hurkokkal

Becsült idő: 30-60 perc

Most itt az ideje, hogy mindent, amit tanultál, a gyakorlatba ültess azáltal, hogy az 5. leckében megtervezett projekteden dolgozol, felhasználva a fejlesztett Leírás és Megkülönböztetés készségeidet.

1. lépés: Tekintsd át a projekttervedet!

  • Vedd elő az 5. leckében készített projekttervedet.
  • Gyorsan nézd át a delegálási döntéseidet arról, hogy mely feladatok profitálnának az emberi szakértelemből, az MI képességekből vagy az együttműködésből.
  • Nyugodtan finomítsd a tervedet az azóta tanultak alapján.

2. lépés: Készítsd elő a Leírási megközelítésedet!

Kezdeményezz beszélgetést a Claude-dal, és magyarázd el a projektet, amin együtt fogtok dolgozni. Mielőtt belevágnátok a végrehajtásba, tervezd meg, hogyan fogod megközelíteni a Leírást:

  • Termékleírás: Milyen konkrét kimenetekre van szükséged a Claude-tól minden egyes feladathoz? Milyen formátumot, stílust, hosszúságot és részletességi szintet keresel?
  • Folyamatleírás: Hogyan közelítse meg a Claude az egyes feladatokat? Vannak-e konkrét módszerek, keretrendszerek vagy lépések, amelyeket követnie kell?
  • Teljesítményleírás: Milyen együttműködési viselkedést vársz el a Claude-tól a projekt során? Legyen tömör vagy részletes, kihívó vagy támogató, az ötletekre vagy az elemzésre összpontosítson?

Beszéljétek meg ezeket a kérdéseket a Claude-dal, hogy világos elvárásokat állítsatok fel az együttműködésetekre.

3. lépés: Végezd el a projektet Leírás-Megkülönböztetés Hurkokkal!

Most dolgozd végig a megtervezett projektfeladatokat a Claude-dal. Minden egyes feladatnál:

  1. Írd le világosan, mire van szükséged, felhasználva a tanult Leírási készségeket:
    • Légy specifikus abban, hogy mit szeretnél (Termék).
    • Irányítsd, hogyan közelítse meg vagy gondolja végig a Claude a feladatot (Folyamat).
    • Határozd meg, hogyan szeretnéd, hogy a Claude veled kapcsolatba lépjen a folyamat során (Teljesítmény).
  2. Döntsd el a kapott eredmény minőségét:
    • Értékeld magát a kimenetet (Termék-megkülönböztetés).
    • Mérd fel, hogyan közelítette meg a Claude a feladatot (Folyamat-megkülönböztetés).
    • Gondold át, hogy a Claude viselkedése a leghasznosabb-e ahhoz, amire szükséged van (Teljesítmény-megkülönböztetés).
  3. Finomíts a megkülönböztetésed alapján:
    • Adj visszajelzést arról, mi működött és mi nem.
    • Tisztázd vagy igazítsd a leírásodat szükség szerint.
    • Kérj iterációkat, amíg elégedett nem vagy az eredménnyel.
  4. Integráld a saját szakértelmedet és ítélőképességedet:
    • Add hozzá az egyedi nézőpontodat, kreativitásodat vagy szakterületi tudásodat.
    • Hozd meg a végső döntéseket arról, mit tarts meg, módosíts vagy vess el.
    • Vállalj felelősséget a végső kimenetért.

Folytasd ezt a Leírás-Megkülönböztetés hurkot minden projektfeladatnál a befejezésig.

Reflektálás

Mielőtt továbbmennél, szánj egy percet a gondolkodásra:

  • Milyen mintákat vettél észre a legjobb eredményekhez vezető leírások típusában?
  • Melyik igényelt tőled több erőfeszítést: a Leírás vagy a Megkülönböztetés? Szerinted miért volt ez így?
  • Hogyan viszonyult a tényleges projektvégrehajtásod az 5. leckében készített eredeti tervedhez? Milyen módosításokat hajtottál végre útközben?

Mi következik?

A következő leckében az MI Fluencia Keretrendszer utolsó kompetenciáját, a Gondosságot vizsgáljuk meg. Míg a Delegálás, a Leírás és a Megkülönböztetés elsősorban a hatékonyságra és az eredményességre összpontosít, a Gondosság az MI-vel való munka etikai és biztonsági aspektusaival foglalkozik. Megtanulod, hogyan biztosítsd, hogy az MI együttműködéseid felelősségteljesek, átláthatóak és elszámoltathatóak legyenek.