A Leírás-Megkülönböztetés Hurok
Becsült idő: 30 - 60 perc
Mit fogsz tanulni
A lecke végére képes leszel:
- Alkalmazni a Leírás és Megkülönböztetés készségeket egy valós projekten
- Részt venni produktív Leírás-Megkülönböztetés visszacsatolási hurkokban
- Olyan eredményeket létrehozni ember-MI együttműködéssel, amelyek meghaladják azt, amit bármelyikük egyedül elérhetne
Gyakorlatok
Gyakorlat: Projekt Végrehajtás Leírás-Megkülönböztetés Hurkokkal
Becsült idő: 30-60 perc
Most itt az ideje, hogy mindent, amit tanultál, a gyakorlatba ültess azáltal, hogy az 5. leckében megtervezett projekteden dolgozol, felhasználva a fejlesztett Leírás és Megkülönböztetés készségeidet.
1. lépés: Tekintsd át a projekttervedet!
- Vedd elő az 5. leckében készített projekttervedet.
- Gyorsan nézd át a delegálási döntéseidet arról, hogy mely feladatok profitálnának az emberi szakértelemből, az MI képességekből vagy az együttműködésből.
- Nyugodtan finomítsd a tervedet az azóta tanultak alapján.
2. lépés: Készítsd elő a Leírási megközelítésedet!
Kezdeményezz beszélgetést a Claude-dal, és magyarázd el a projektet, amin együtt fogtok dolgozni. Mielőtt belevágnátok a végrehajtásba, tervezd meg, hogyan fogod megközelíteni a Leírást:
- Termékleírás: Milyen konkrét kimenetekre van szükséged a Claude-tól minden egyes feladathoz? Milyen formátumot, stílust, hosszúságot és részletességi szintet keresel?
- Folyamatleírás: Hogyan közelítse meg a Claude az egyes feladatokat? Vannak-e konkrét módszerek, keretrendszerek vagy lépések, amelyeket követnie kell?
- Teljesítményleírás: Milyen együttműködési viselkedést vársz el a Claude-tól a projekt során? Legyen tömör vagy részletes, kihívó vagy támogató, az ötletekre vagy az elemzésre összpontosítson?
Beszéljétek meg ezeket a kérdéseket a Claude-dal, hogy világos elvárásokat állítsatok fel az együttműködésetekre.
3. lépés: Végezd el a projektet Leírás-Megkülönböztetés Hurkokkal!
Most dolgozd végig a megtervezett projektfeladatokat a Claude-dal. Minden egyes feladatnál:
- Írd le világosan, mire van szükséged, felhasználva a tanult Leírási készségeket:
- Légy specifikus abban, hogy mit szeretnél (Termék).
- Irányítsd, hogyan közelítse meg vagy gondolja végig a Claude a feladatot (Folyamat).
- Határozd meg, hogyan szeretnéd, hogy a Claude veled kapcsolatba lépjen a folyamat során (Teljesítmény).
- Döntsd el a kapott eredmény minőségét:
- Értékeld magát a kimenetet (Termék-megkülönböztetés).
- Mérd fel, hogyan közelítette meg a Claude a feladatot (Folyamat-megkülönböztetés).
- Gondold át, hogy a Claude viselkedése a leghasznosabb-e ahhoz, amire szükséged van (Teljesítmény-megkülönböztetés).
- Finomíts a megkülönböztetésed alapján:
- Adj visszajelzést arról, mi működött és mi nem.
- Tisztázd vagy igazítsd a leírásodat szükség szerint.
- Kérj iterációkat, amíg elégedett nem vagy az eredménnyel.
- Integráld a saját szakértelmedet és ítélőképességedet:
- Add hozzá az egyedi nézőpontodat, kreativitásodat vagy szakterületi tudásodat.
- Hozd meg a végső döntéseket arról, mit tarts meg, módosíts vagy vess el.
- Vállalj felelősséget a végső kimenetért.
Folytasd ezt a Leírás-Megkülönböztetés hurkot minden projektfeladatnál a befejezésig.
Reflektálás
Mielőtt továbbmennél, szánj egy percet a gondolkodásra:
- Milyen mintákat vettél észre a legjobb eredményekhez vezető leírások típusában?
- Melyik igényelt tőled több erőfeszítést: a Leírás vagy a Megkülönböztetés? Szerinted miért volt ez így?
- Hogyan viszonyult a tényleges projektvégrehajtásod az 5. leckében készített eredeti tervedhez? Milyen módosításokat hajtottál végre útközben?
Mi következik?
A következő leckében az MI Fluencia Keretrendszer utolsó kompetenciáját, a Gondosságot vizsgáljuk meg. Míg a Delegálás, a Leírás és a Megkülönböztetés elsősorban a hatékonyságra és az eredményességre összpontosít, a Gondosság az MI-vel való munka etikai és biztonsági aspektusaival foglalkozik. Megtanulod, hogyan biztosítsd, hogy az MI együttműködéseid felelősségteljesek, átláthatóak és elszámoltathatóak legyenek.